Colaborez cu Lavinia de mai bine de jumătate de an şi am simţit nevoia să o prezint în faţa voastră. Îmi place tare mult cum a crescut, mi se pare o persoană profesionistă şi asta se vede şi în răspunsurile pe care mi le-a oferit. Vă mulţumesc că citiţi şi sper ca articolul să fie o inspiraţie şi un imbold pentru multe dintre voi.
***
După o investiţie de câteva mii de euro, Lavinia Micu, antreprenoare din Rm. Vâlcea şi mama fetiţei adorabile Erika, alintată Kiki, a deschis, de aproape un an, magazinul online de haine de bumbac pentru copii, BebeKiki.ro, salvând de la faliment producători mici din România. În momentul de faţă, 73% din produsele lor sunt de la producători români și doar 27% importate, în special din Turcia (25%) şi China (sub 2%). Printre cele mai apreciate articole vestimentare se numără cele produse în România, body-uri la 16 lei, pantaloni de casă la 10 lei şi pijamale de la 21.9 lei în sus, în funcţie de material. Până acum, a vândut câteva mii de perechi de pijamale, iar eu pot să vă confirm că raportul calitate-preţ este unul foarte bun. Copilul meu are şi de iarnă, şi de vară.
Am plecat de la ideea de varietate, pentru că la momentul în care am intrat noi pe piață, nu exista niciun magazin online care să aducă în atenție și producatorii locali. Sigur că erau și producatori locali care aveau propriul magazin online, însă își comercializau doar produsele proprii. Așa că am gândit un site în care să adun mai mulți producători români, dar și internaționali. Așa că am răscolit internetul, am colindat magazine, am citit etichete și am dat telefoane. Așa am dat peste producători locali mai mici ai căror business-uri erau la limita falimentului, asta pentru că se axau mai mult pe vânzări către magazine fizice. Noi am reușit să le vindem produsele și online, iar asta i-a ajutat acum să revină pe linia de plutire. Însa ajută mult că au produse frumoase, lucrate din materiale calitative, mi-a spus Lavinia.
Lavinia simţea nevoia de un site cu o varietate mare de hăinuțe, de la mai mulți producători locali, cu transport gratuit de la o sumă mai mică. Din acest motiv, pe Bebekiki.ro, se beneficiază de transport gratuit la comenzi de peste 100 lei (versus 139 lei, suma cea mai mică pe care a gasit-o pe piață la momentul în care a făcut business plan-ul). De asemenea, a creat niște servicii care nu mai existau atunci pe piață – Schimb și Retur Gratuit.
Cumpărătorul nu trebuie să plătească curierul dacă returnează sau schimbă produse. Eu nu am mai găsit asta pe piață – iar în industria aceasta este nevoie, pentru că unii copilași pot fi mai înalți, alții mai slabi și nu întodeauna o mărime se potrivește la toți. Clienții noștri scapă de această grijă pentru că știu că au schimbul garantat și gratuit, ne spune.
Înainte de a intra în concediu de îngrijire copil, Lavinia a lucrat într-o corporaţie. După apariţia fetiţei ei şi-a dat seama, aşa cum ne dăm noi, mamele, că poate face orice îşi propune de dragul copilului. Ideile pentru conceperea BebeKiki.ro începuseră să încolţească pe la începutul lui 2019, însă în martie Lavinia le-a pus pe hârtie şi şi-a făcut un așa-zis business plan.
Inspirația mea a fost și este Erika, tot ea îmi dă putere să fac lucruri și să mut munți. Asta pentru că nu este deloc ușor să te împarți între viața personală și cea profesională, mărturiseşte.
După 10 luni, a făcut prima angajare
Investiția inițială s-a ridicat la câteva mii de euro și a fost împărțită pe categorii: buget pentru colecțiile de haine pe care urma să le comercializeze pe site, buget pentru infrastructură (website, imprimantă, abonament telefonie mobilă etc.) și buget pentru studiu (mai exact cursuri de antreprenoriat, cursuri de Facebook Ads, Google Ads, copywriting etc.). Însă a mai fost nevoie de alte investiții și pe parcurs, pe măsură ce a descoperit că au nevoie de mai multe servicii.
La început, Lavinia nu a avut angajați, lucra doar ea împreună cu mama ei, în apartamentul lor din Râmnicu Vâlcea. După 5 luni, a reușit să se mute într-un spațiu închiriat, iar după 10 luni a făcut prima angajare. Acum are 2 angajați și este în proces de a mai recruta încă o persoană în echipa ei.
Dar cât de greu i-a fost să îşi deschidă afacerea în România?
Să deschizi o afacere este foarte ușor, este mai greu să o crești. Mai ales dacă vrei să faci lucrurile ca la carte și corect. Din păcate nu există susținere suficientă din partea statului, taxele sunt mari și te confrunți cu multe provocări. Cu atât mai mult cu cât piața de articole vestimentare este mare și competitivă. Însă dacă faci totul cu drag și ești motivat să ajungi cât mai departe, atunci vezi și avantajele – te dezvolți, înveți o mulțime de lucruri noi, ajungi să cunoști oameni și să ajuți oameni. Așa a fost și in cazul meu, am învățat extrem de multe lucruri într-un timp foarte scurt, am cunoscut oameni frumoși (producători, traineri ai cursurilor pe care le-am făcut, antreprenori din industrie care m-au ajutat cu sfaturi și idei), am reușit să ajutăm oameni prin donarea de produse în diverse campanii umanitare, am ajutat copilași nevoiași prin donarea produselor cu mici defecte de fabricație care nu puteau fi comercializate, însă puteau fi purtate fără niciun fel de problemă, mi-a mai spus Lavinia.
În momentul de față, 73% din produsele BebeKiki.ro sunt de la producători români și doar 27% importate în special din Turcia (produse din China fiind acum sub 2%). Însă procentele variază de la sezon la sezon, asta pentru că pe partea de haine mai groase, de iarnă, nu prea se găsesc producători locali care să confecționeze, așa că importă mai mult. Lavinia ţine foarte mult la calitate, așa că merge și vede produsele la distribuitori, le ia și le testează. Chiar și la hainele de import primeşte mostre pe care le testează, le spală și le triază în funcţie de cum se păstrează.
Cele mai căutate articole: body-urile, pantalonii de casă şi pijamalele
Cele mai căutate articole vestimentare de pe site sunt body-urile, în special cele cu mesaje haioase dedicate părinților și bunicilor, însă Lavinia spune că cei mai apreciați sunt pantalonii de casă, care au un raport calitate-preț imbatabil. La fel și pijamalele, care sunt extrem de căutate de către clienţi, fiind confecționate dintr-un bumbac de calitate, care se păstrează foarte bine în timp, sunt lejere, iar după multiple spălări arată impecabil. Confirm, fiindcă Luc are şi pijamale de vară, şi pijamale de iarnă. De când a deschis, s-au vândut câteva mii de perechi de pijamale.
Pijamalele sunt preferatele noastre, iar Erika le poartă cu mare drag, sunt ușoare și lejere, iar materialul s-a menținut perfect la spălat. Chiar vreau să fac un material pe care sa-l postez pe pagina noastră, prin care să le arătăm clienților cât de bine s-au menținut produsele după zeci și zeci de spălari. Pijamalele sunt printre cele mai apreciate categorii de produse, prin urmare acest lucru se simte și în vânzări. Îmi este greu să-ți spun un număr, însă clar depășește câteva mii de când am deschis (de aproximativ un an) și avem clienți care revin periodic la noi pentru aceste produse.
Idei de ţinute
Dacă ar fi să ne îmbrăcăm copiii de pe site-ul Laviniei când mergem în parc, ea ne recomandă compleurile, unele lejere, din bumbac 100%, ca cei mici să se poată juca în voie. De asemenea merg foarte bine body-urile asortate cu pantaloni scurti, acum vara sau body-uri cu mânecă lungă și pantaloni de trening toamna.
La un eveniment important, Lavinia recomandă pentru fetiţe rochiţele sau compleurile mai elegante, cu paiete. Iar pentru băieței tot compleuri mai elegante.
Ce recomandă Lavinia mamelor care ar dori o afacere proprie?
Că trebuie să se gandească foarte bine înainte pe ce nisă vor să intre, să facă mult research, să analizeze piața, să studieze deja competitorii viitori, să schițeze un business plan și cel mai important e să aibă curaj și să creadă în forțele proprii.
Nu uitaţi, mult mai multe produse găsiţi pe site-ul lor, aici. Iar cu codul BEBELONIA aveţi reduceri de 10% până la finalul anului.
***
Poze: Bebekiki.ro
Cu prietenie,
Alexandra