Cum să devenim mai populari pe Instagram

4 Comentarii
Cum să devenim mai populari pe Instagram

Recunosc! Recunosc că tare mi-a fost dor de un eveniment de business. Nu mai călcasem pragul unuia de mai bine de un an, de când stau acasă cu Luc. La revista la care am lucrat patru ani de zile, galele, evenimentele de business și conferințele de presă făceau parte din decor. Și au contat extrem de mult în dezvoltarea mea profesională. Mă ajutaseră să mă maturizez și să trec de la încălțămintea sport și blugii din facultate la pantofi și cămașă. De la un copil tocilar, student nearanjat, cu părul prins în coadă, la o domnișoară jurnalist cu ruj și cărți de vizită. Și nu mi-am dat seama până ieri cât de mult mi-au lipsit.  

Cum am venit în București să îi facem petrecerea de un an a lui Luc, evenimentul “#DPT10: How to Instagram”, organizat de Ana Nicolescu și Lavinia Pavel de la Digital Parents Talks, a picat la țanc. Oricât nu aveam eu Instagramul pe lista priorităților, am ținut neapărat să ies în lume, să cunosc oamenii pe care îi admiram online și să mai simt mirosul unui eveniment ce avea să combine cel mai bine business-ul cu familia. Evenimentul a fost pentru bloggerii părinți (din care pot spune acum că fac și eu parte!) care voiau să descopere ingredientele unui cont de Instagram de succes. Atmosfera a fost strașnic de familiară și, deși nu făcuserăm cunoștință până atunci, mămicile-blogger m-au primit cu căldura unui vechi prieten.

Speakerii evenimentului au fos Robert Diaconeasa, blogger DaddyCool.ro, care a vorbit despre dichisurile Instagramului,  Mihai Răitaru, fotograf și blogger, care a împărtășit secretele fotografiilor bune și Alina Rachieru Ilie, fondator Pineberry, care a vorbit despre branding pe Instagram.  Din păcate, am reușit să particip doar la prezentarea lui Robert, fiindcă aveam acasă un party de organizat 🙂 Însă, vă spun sincer, a fost atât de folositor, încât am avansat foarte mult în materie de cunoștințe și aș îndrăzni să arunc câte un sfat și în ograda celor cu experiență în Instagram. Apoi le-aș spune ca un cocoș umflându-și coada că am făcut un curs de specialitate. Iată ce am reținut eu, ca puncte cheie, în ceea ce privește succesul unui cont de Instagram, cu un număr mare de followeri:

  • În primul rând, contul să fie public, nu privat. Da, este nevoie de această specificație pentru cei ca mine, care au ignorat total acest canal media.
  • E foarte important să nu fie haos. Exact așa! Potrivit lui Robert, este bine să ai un profil curat, unitar, cu poze care să se completeze și din același film tematic. Așa, îți creezi unicitatea.
  • Ceea ce ajută la păstrarea unității și a unicității, nu este neapărat stilul pozei, cât prelucrarea ei. Iar aici intervine un mic truc: folosirea aceluiași filtru, dar cu intensități diferite, pentru toate pozele. Robert ne-a mărturisit că folosește filtrul Mayfair, care luminează centrul pozei și aruncă o ușoară umbră pe margini.
  • E foarte important să știi că Instagramul este construit pe hashtag-uri. Cu cât sunt mai multe, cu atât cresc șansele ca poza ta să apăra în Intagramul mai multor ușeri. Ele sunt un motor de căutare, ceea ce înseamnă că ar fi indicat să folosești hashtag-uri populare. Asta nu înseamnă că nu îți poți personaliza și tu unul.
  • Implicarea și alocarea de timp Instagramului sunt esențiale dacă vrei să devii popular. Se pare că dacă te angajezi să dai trei like-uri și două comment-uri unui profil, respectivul se va simți cu musca pe căciulă și va intra vrând-nevrând pe profilul tău să îți întoarcă atenția.
  • Ca un alt mic secret de creștere a popularității, Robert ne-a vorbit și de Intagram Pods. Acestea din urmă sunt grupuri de 10-15 oameni care au audiență similară și se decid să se ajute reciproc în vederea creșterii numărului de followeri. Cum? De fiecare dată când un membru al grupului postează, ceilalți vor da like și vor lăsa comentarii pentru a încuraja și pe alții să o facă.
  • Momentul în care te decizi să postezi pe Instagram este și el un factor decisiv. Cu timpul, îți vei da seama care este cel oportun, în funcție de publicul fiecăruia. Pentru Robert funcționează cel mai bine dimineața, între 7 și 9 și seara, între 22:30 și 00:30.
  • Dacă vrei să îți promovezi blogul, ai posibilitatea să pui linkul în Bio, umblând la setări.
  • Dacă vrei să fie un profil internațional, scrie în limba engleză.
  • Și, nu în ultimul rând, să nu uiți să fii tu însuți, pentru că originalitatea primează.

Nu știu despre voi, dar mie tare mi-a plăcut cât am stat și o să încerc să mă țin de sfaturile primite. Mulțumesc organizatorilor pentru oportunitatea de participare și înalte felicitări. Evenimentul a avut loc la Conacul Golescu Grant și a fost sponsorizat de Lidl. Sper să mai ajung și la altele 🙂

 

 

4 Comments

Leave a Reply